POLITYKA PRYWATNOŚCI
strony internetowej www.idunkancelaria.pl
Nasza Polityka Prywatności informuje, jak przetwarzamy dane osobowe Użytkowników naszych usług, a przede wszystkim:
- Kto jest administratorem Twoich danych osobowych,
- Jakie dane przetwarzamy oraz czy przetwarzanie tych danych jest niezbędne ze względu na usługi świadczone przez nas drogą elektroniczną,
- W jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy dane,
- Jak długo przetwarzamy dane,
- Jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom jako podmiotom danych osobowych,
- Komu udostępniamy dane,
- Czym są pliki „cookies”?
(Klauzula Informacyjna wynikająca z art. 13 RODO)
Ochrona danych osobowych jest dla naszej firmy elementem wiarygodności, budującym zaufanie naszych klientów. W dniu 25 maja 2018r. weszło w życie rozporządzenie o ochronie danych osobowych i dlatego też nasza firma Kancelaria Idun sp. z o. o. ul. Jesionowa 14A, 43-384 Jaworze NIP 9372743676 REGON 522115294 KRS 0000973842 stosuje politykę ochrony danych wynikających z RODO.
RODO jest unijnym prawem regulującym zasady ochrony danych osobowych, które stosujemy od 25 maja 2018 r. Od tego dnia nasza firma przestrzega zasad określonych w RODO. Pełna nazwa RODO: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
1. Administrator i kontakt z nami
Administratorem Twoich danych osobowych jest:
Kancelaria Idun sp. z o. o. ul. Jesionowa 14A, 43-384 Jaworze NIP 9372743676 REGON 522115294 KRS 0000973842 z siedzibą znajdującą się pod adresem ul. Jesionowa 14A, 43-384 Jaworze
reprezentowana przez:
Konrad Tomkiewicz Prezes Zarządu
Przemysław Sikora Członek Zarządu.
Możesz się z nami skontaktować tradycyjną drogą korespondencyjną – listem poleconym na wskazany powyżej adres siedziby spółki lub wysyłając wiadomość za pomocą poczty elektronicznej (email) za potwierdzeniem odbioru na adres: biuro@idunkancelaria.pl
2. Skąd mamy Twoje dane osobowe?
Swoje dane osobowe przekazałeś nam dobrowolnie, a są one wymagane w celu zawarcia, realizacji i wykonania umowy, kontaktowania się z Tobą, otrzymywania przez Ciebie naszych informacji handlowych lub newslettera oraz prowadzenia przez nas marketingu bezpośredniego. Niepodania przez Ciebie danych osobowych uniemożliwi nam w/w działanie. Jeżeli udzieliłeś nam zgody na przetwarzanie danych osobowych pamiętaj, że zgodę tą możesz wycofać w każdym czasie kontaktując się z nami, jednak wycofanie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania danych dokonanego przez jej cofnięciem.
3. W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
Twoje dane osobowe będziemy przetwarzać w następujących celach:
- zawarcia i wykonania umowy o usługi, w tym zapewnienia poprawnej jakości usług (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit b RODO) – „wykonanie umowy”, a jeżeli przekażesz nam swoje dane wrażliwe, będziemy je przetwarzać na podstawie art. 9 ust.1 pkt b, c, h,
- wykonania ciążących na naszej firmie obowiązków prawnych, np. wystawiania i przechowywania faktur czy udzielania odpowiedzi na reklamacje (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit c RODO) – „obowiązek prawny”,
- dochodzenia roszczeń wynikających z umowy (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes”,
- marketingu usług własnych w trakcie trwania umowy (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes”,
- marketingowych, w przypadku wyrażenia przez Ciebie zgody na wykorzystanie danych w tym celu (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit a RODO) – „zgoda”.
4. Jak długo będziemy wykorzystywać Twoje dane?
Twoje dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt.2 celów przetwarzania, po upływie tego czasu przez czas niezbędny na wykazanie prawidłowości wykonania naszych obowiązków (np.: okres przedawnienia roszczeń lub zobowiązań). Jeżeli podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych będzie wyrażona prze Ciebie zgoda, dane będą przetwarzane nie dłużej niż do momentu jej wycofania.
5. Twoje prawa
Zgodnie z przepisami Ogólnego Rozporządzenia dotyczącego Ochrony Danych Osobowych (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – (RODO), przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych:
- prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
- prawo żądania sprostowania/poprawienia danych,
- prawo do żądania usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym),
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
- prawo do wycofania zgody na przetwarzania danych osobowych,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego ochrony danych osobowych, jakim jest w Polsce Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- prawo sprzeciwu (sprzeciw wobec przetwarzania, sprzeciw wobec marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, sprzeciw uzasadniony wobec przetwarzania Twoich danych w uzasadnionym interesie Administratora).
6. Komu możemy przekazać Twoje dane?
Twoje dane mogą zostać przekazane następującym osobom lub podmiotom:
- dostawcy poczty elektronicznej,
- podmiotom zapewniającym hosting naszej strony internetowej lub danych, dostawcom narzędzi informatycznych i oprogramowania,
- podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz innym podmiotom przetwarzającym dane w naszym imieniu na podstawie właściwych umów powierzenia przetwarzania danych.
7. Profilowanie
W oparciu o Twoje dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Ciebie zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
8. Przekazywanie danych poza obszar EOG.
Twoje dane osobowe przetwarzane przez naszą stronę nie są przekazywane poza obszar EOG.
9. Polityka plików „COOKIES”
Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników (takich jak komputer, telefon lub tablet), przesyłane przez strony internetowe. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji, umożliwiają wyświetlenie strony internetowej w języku użytkownika „zapamiętanym” przez te pliki, a także wykorzystanie innych ustawień strony internetowej wybranych przez użytkownika. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Jakich plików „cookies” używamy?
Stosowane są, co do zasady, dwa rodzaje plików „cookies” – „sesyjne” oraz „stałe”. Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika. Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.
Wyróżnić można szczegółowy podział „cookies”, ze względu na:
1. Niezbędność do realizacji usługi
Niezbędne – są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej lub funkcjonalności z których użytkownik chce skorzystać.
Funkcjonalne – są ważne dla działania strony internetowej, służą wzbogaceniu funkcjonalności stron internetowych; bez nich strona internetowa będzie działała poprawnie, jednak nie będzie dostosowana do preferencji użytkownika, służą zapewnieniu wysokiego poziomu funkcjonalności stron internetowych; bez nich może obniżyć się poziom funkcjonalności strony internetowej, ale ich brak nie powinien uniemożliwić zupełnego korzystania z niej, służą większości funkcjonalności stron internetowych; ich zablokowanie spowoduje, że wybrane funkcje nie będą działać prawidłowo.
Biznesowe – umożliwiają realizację modelu biznesowego w oparciu, o który udostępniona jest strona internetowa; ich zablokowanie nie spowoduje niedostępności całości funkcjonalności, ale może obniżyć poziom świadczenia usługi ze względu na brak możliwości realizacji przez właściciela strony internetowej przychodów subsydiujących jej działanie. Do tej kategorii należą np. „cookies” reklamowe.
2. Ze względu na pochodzenie – administratora stron internetowych, który zarządza „cookies”:
„Cookies” własne (first party cookies) – „cookies” umieszczone na stronach internetowych bezpośrednio.
„Cookies” zewnętrzne (third-party cookies) – cookies” umieszczane na stronach internetowych przez inne podmioty.
3. Ze względu na cel jakiemu służą:
Konfiguracji stron internetowych – umożliwiają ustawienia funkcji i usług na stronach internetowych. Bezpieczeństwo i niezawodność stron internetowych – umożliwiają weryfikację autentyczności oraz optymalizację wydajności stron internetowych.
Uwierzytelnianie – umożliwiają informowanie, gdy użytkownik jest zalogowany, dzięki czemu strona internetowa może pokazywać odpowiednie informacje i funkcje.
Stan sesji – umożliwiają zapisywanie informacji o tym, jak użytkownicy korzystają ze strony internetowej. Mogą one dotyczyć najczęściej odwiedzanych stron lub ewentualnych komunikatów o błędach wyświetlanych na niektórych stronach. Pliki „cookies” służące do zapisywania tzw. „stanu sesji” pomagają ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron.
Procesy – umożliwiają sprawne działanie strony internetowej oraz dostępnych na niej funkcji.
Reklamy – umożliwiają wyświetlanie reklam, które są bardziej interesujące dla użytkowników, a jednocześnie bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców; pliki „cookie” mogą być też używane do personalizowania reklamy, a także do wyświetlania reklam poza stronami internetowymi.
Lokalizacja – umożliwiają dostosowanie wyświetlanych informacji do lokalizacji użytkownika. Analizy i badania, audyt oglądalności – umożliwiają właścicielowi stron internetowych lepiej zrozumieć preferencje ich użytkowników i poprzez analizę ulepszać i rozwijać produkty i usługi. Zazwyczaj właściciel strony internetowej lub firma badawcza zbiera anonimowo informacje i przetwarza dane na temat trendów, bez identyfikowania danych osobowych poszczególnych użytkowników.
4. Ze względu na ingerencję w prywatność użytkownika:
Nieszkodliwe – obejmuje „cookies”:
- niezbędne do poprawnego działania strony internetowej,
- potrzebne do umożliwienia działania funkcjonalności strony internetowej, jednak ich działanie nie ma nic wspólnego ze śledzeniem użytkownika
Badające – wykorzystywane do śledzenia użytkowników, jednak nieobejmujące informacji pozwalających (bez innych danych) zidentyfikować konkretnego użytkownika.
Usuwanie plików „cookies”
Poniżej znajdują się odnośniki do stron różnych przeglądarek z instrukcjami dotyczącymi „cookies”, w tym sposobów ich usuwania:
Chrome
Safari
Edge
Internet Explorer
Opera
Ograniczenie stosowania plików „cookies”, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.
W jaki sposób mogę zmienić ustawienia dot. „cookies” albo je usunąć?
Większość przeglądarek internetowych jest ustawionych na automatyczne przyjmowanie „cookies”. Możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby „cookies” były blokowane – w całości lub w jakiejś części, np. tylko od stron trzecich, albo aby każdorazowo otrzymywać komunikat w momencie, kiedy „cookies” są wysyłane na Twoje urządzenie. Pamiętaj jednak, że jeżeli zablokujesz używane przez nas „cookies”, może to negatywnie wpłynąć na wygodę korzystania ze strony.
Dodatkowa pomoc: Szczegółowe informacje są w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej. Znajdź poniżej nazwę przeglądarki internetowej, z której korzystasz i kliknij w link, żeby dowiedzieć się więcej:
Pamiętaj, że zmiana ustawień plików „cookies” i podobnych technologii może wpłynąć na sposób funkcjonowania naszej strony.
Więcej informacji na temat plików „cookies” i podobnych technologii znajdziesz też pod adresem: wszystkoociasteczkach.pl, youronlinechoices.com.
10. Jak można się z nami skontaktować w celu uzyskania dodatkowych informacji o przetwarzaniu Twoich danych osobowych?
W sprawie uzyskania dodatkowych informacji w sprawie ochrony Twoich danych osobowych, poniżej podajemy dane kontaktowe:
- Inspektor Ochrony Danych: Konrad Tomkiewicz,
- adres e-mail: biuro@ idunkancelaria.pl,
- adres do korespondencji: Inspektor Ochrony Danych Osobowych Konrad Tomkiewicz., ul. Cyniarska 36/103, 43-300 Bielsko-Biała.